Huishoudelijke resolutie via container: met deze kosten moet u rekening houden

huishouden-resolutie-container-kosten

Huisevacuatie en evacuatie van appartementen zijn vermoeiend en zweetveroorzakend - dit resulteert meestal in veel verschillende verwijderingsgoederen die moeten worden afgevoerd. De cost tracker-expert legt in een interview uit welke kosten er gemaakt worden als een huishouden met containers wordt geliquideerd.

Vraag: Wat kost de liquidatie van het huishouden via containerafvoer?

Kostentracker-expert: het is in algemene termen moeilijk te zeggen - dat hangt natuurlijk grotendeels af van de hoeveelheid afval die moet worden verwijderd.

Men moet eerst differentiëren:

  • of de liquidatie van het huishouden wordt uitgevoerd door een professionele clearingdienst
  • of u de huisuitzetting met gehuurde containers zelf wilt uitvoeren

Professionele verwijderingsdiensten

Professionele dienstverleners voor het opruimen en liquideren van huishoudens vragen gewoonlijk een vast tarief voor uw werk dat is vastgesteld na een gedetailleerde inspectie.

Voor huizen van gemiddelde grootte kunt u uitgaan van kosten in het bereik van ongeveer 3.000 EUR. In de meeste gevallen bedragen de kosten voor een appartement tussen de € 1.000 en € 1.500.

Afhankelijk van de hoeveelheid te verwijderen huishoudelijke artikelen en, indien van toepassing, de hoeveelheid afval die omslachtig te verwijderen is in de woning (grote hoeveelheden afval, bouwafval, gevaarlijk afval zoals verf en verfresten), zijn de kosten kan hoger zijn.

Door mijzelf uitgevoerde liquidatie van het huishouden

huishouden-resolutie-container-kosten

Als u de huishoudelijke resolutie zelf uitvoert, moet u oppassen dat u de container niet te veel verpakt

Als u het huishouden zelf wilt ontbinden vallen de hoge arbeidskosten weg, maar kunnen de containerkosten nog steeds aanzienlijk zijn.

Voor een container voor gemengd afval met een grootte van ongeveer 5 m³ (wat overeenkomt met ongeveer een volledige woonkamer inclusief alle meubels) moet je vaak vaste kosten van 600 EUR tot 700 EUR inclusief verwijdering berekenen. Grotere containers zijn dan nog maar net iets duurder, voor een 10 m³ container voor gemengd afval zijn de kosten rond de 800 à 1.000 euro.

Met een slimme aanpak kunnen de kosten echter vaak wat worden verlaagd.

Het is in ieder geval belangrijk dat u eerst een overzicht krijgt van de af te voeren spullen en de af te voeren huisraad.

Kostenvoorbeeld uit de praktijk

Onze grootmoeder verhuist naar een verpleeghuis, waar ze maar een paar kleine meubeltjes mee kan nemen. Het appartement van 60 m² moet volledig worden ontdaan van de resterende huishoudelijke artikelen.

We bestellen een afrolcontainer van 10 m³ voor het gemengd afval en ruimen de woning zelf op, sommige spullen bewaren we zelf.

Postprijs
10 m³ container voor gemengd afval, forfaitair (levering, transport en verwijdering)899 EUR
Inbouwvergunning op de openbare weg, toeslag67 EUR
totale prijs966 EUR

Dit kostenvoorbeeld betreft alleen de kosten voor een specifiek individueel geval en een bepaalde hoeveelheid huishoudelijke artikelen zonder gevaarlijk afval. De kosten kunnen ook aanzienlijk verschillen voor andere budgetresoluties.

Vraag: Waarvan zijn de kosten van een huishoudresolutie via containers afhankelijk?

Kostentracker-expert: om hier in overweging te nemen:

huishouden-resolutie-container-kosten

Wat ook bepalend is voor de prijs, is wat er moet worden afgevoerd

  • die de afwikkeling van het huishouden uitvoert (uzelf of een professionele clearing-out dienstverlener)
  • welk gebied moet worden verwijderd
  • of een zolder, kelder of garage moet worden ontruimd
  • hoeveel huishoudelijke artikelen moeten worden afgevoerd
  • of er gevaarlijk afval of recyclebare materialen aanwezig zijn
  • bij zelfevacuatie: welke containermaat wordt besteld
  • of er wordt gekozen voor een forfaitaire container of voor verwijdering op gewicht
  • Of de container is opgesteld op openbaar terrein (straat, stoep, nabijgelegen parkeerplaats) - dit veroorzaakt extra kosten voor de goedkeuring voor installatie

De kosten voor een huishoudelijke liquidatie via container kunnen van geval tot geval verschillen, afhankelijk van de individuele omstandigheden.

Vraag: Welke soorten containerboekhouding zijn er?

Kostentracker-expert: in principe kan een container voor gemengd afval worden overwogen voor een huishoudelijke oplossing.

Bij dergelijke containers is er de mogelijkheid

  • volgens transport- en voorbereidingskosten en afvalgewicht of
  • vast bedrag

worden gecompenseerd.

Afhankelijk van de grootte van de container en de aanbieder, bedragen de transportkosten meestal 80 tot 120 EUR, per 100 kg gemengd afval moeten meestal 30 tot 50 EUR worden berekend.

Aangezien het gewicht van gemengd afval vaak moeilijk in te schatten is, is de forfaitaire facturering in de meeste gevallen geschikt voor huishoudelijke resoluties. In dat geval rekenen we alleen een vast tarief voor het ter beschikking stellen van de container, het afleveren en ophalen en het volledig afvoeren. Voor een container van 10 m³ liggen de kosten in de range van 1.000 EUR.

Voor zeer grote huishoudens die veel huishoudelijke artikelen moeten weggooien, kan een container van 40 m³ ook nodig zijn. Dergelijke containers kosten gewoonlijk 2.000 EUR tot 2.500 EUR en worden door de meeste aanbieders verwijderd.

De prijs van containers kan echter van regio tot regio verschillen, en verwijderingsbijdragen op basis van gewicht kunnen ook van regio tot regio verschillen.

Vraag: Hoe kunnen kosten worden bespaard bij het liquideren van een huishouden?

huishouden-resolutie-container-kosten

Niet alles hoeft en mag in een container worden weggegooid

Kostentracker-expert: Allereerst is het een kwestie van een overzicht krijgen van welke huishoudelijke artikelen aanwezig zijn en in welke staat ze zijn.

Meubels kunnen vaak gratis of tegen een kleine vergoeding worden opgehaald door de sociale dienst, die deze meubels vervolgens eventueel opknappen en tegen lage kosten doorverkopen aan behoeftigen (sociaal warenhuis).

Enkele andere voorwerpen uit de huishoudelijke artikelen kunnen ook direct worden geschonken of weggegeven, bij voorkeur voor inzameling. Kleding kan worden gegeven om kleding te doneren.

Het kan ook zinvol zijn om een ​​rommelmarkt op het terrein te houden voor een of twee datums en tegen een kleine vergoeding items die nog in goede staat zijn te verkopen of weg te geven. In veel gevallen zijn dergelijke rommelmarkten in de huisverkoop erg populair.

Op deze manier kan het aantal bestaande huishoudelijke artikelen van tevoren aanzienlijk worden verminderd - dit verlaagt ook de kosten voor het afvoeren van de resterende hoeveelheden.